„ SĂ ŞTII MAI MULTE, SĂ FII MAI BUN!”
18 - 22 APRILIE
Scopul acestui program vizează competenţele sociale, nivelul cooperării,
nivelul comunicării verbale şi nonverbale, nivelul creativităţii prin:
Participarea
copilului la alegerea activităţilor şi a jocurilor;
Procesul de
învăţare prin joc;
Stimularea şi
dezvoltarea stimei de sine, a comunicării interpersonale şi a relaţionării.
Exerciţiile suport de desfăşurare a
activităţilor vor urmări:
Limbajul,
vorbirea ( pronunţia şi tipul de comunicare verbală);
Atitudinile
copilului, spontaneitatea şi iniţiativa (opoziţie, pasivitate, cooperare,
entuziasm);
Maniera de
relaţionare (formulare de întrebări, necooperare, detaşare, tensionare,
plăcere, participare totală, etc.);
Adaptrea la
situaţiile propuse, gradul de cooperare şi de atenţie.
Programul nostru îşi propune:
Activităţi de
educaţie informală şi nonformală care să amelioreze comportamentul de adaptare
şcolară;
Prevenirea
comportamentului de eşec şi abandon şcolar;
Implicarea
familiei în activităţile extraşcolare;
Facilitarea
integrării şcolii în comunitate;
Crearea unor
activităţi compensatorii şi recompensatorii stabilind astfel un nivel
motivaţional ridicat pentru participarea la activităţile extraşcolare.
Grupul ţintă:
Elevii Şcolii
Gimnaziale Măicăneşti
Persoane implicate în proiect
Profesori,
părinţi, alte persoane din comunitatea locală.
PROGRAMUL
ACTIVITĂŢILOR EDUCATIVE EXTRACURRICULARE ŞI EXTRAŞCOLARE
“SĂ ŞTII
MAI MULTE, SĂ FII MAI BUN!”
INVĂŢĂMÂNT PREŞCOLAR
Nr.
crt.
|
Obiectivul
|
Tipul si denumirea
activitatii
|
Ziua si data
|
Durata si intervalul
orar
|
Modalitatile de organizare si locatia
|
Responsabili
|
Participanti
|
Indicatori de
evaluare
|
1
|
-formarea
deprinderii de a cunoaste si respecta normele elementare de circulatie
|
“Stim sa circulam corect?”
|
Luni
18.04.2016
|
4h
8-12
|
-ateliere de
lucru
-concurs pe
teme rutiere
-sala de grupa
|
-educatoarele
|
-prescolarii
|
-fotografii
|
2
|
-formarea si
cultivarea interesului pentru problematica sanatatii;
-cunoasterea
organismului uman si a functiilor vitale, precum si a unor norme de
comportament pentru asigurarea echilibrului dintre sanatatea individuala si
colectiva;
-cunoasterea
notiunilor legate de sanatate si boala in vederea dezvoltarii armonioase a
organismului;
|
“O minte sanatoasa intr-un
corp sanatos”
|
Marti
19.04.2016
|
4h
8-12
|
-ateliere
de lucru;
-sala de
grupa.
-activitate
sportiva:
Intreceri
sportive, dansuri, fotbal,gimnastica
|
-educatoarele
|
-prescolarii
|
-fotografii
-fise
|
3
|
-deprinderea copiilor de a pastra o atmosfera curata , ingrijirea si
ocrotirea naturii.
|
“Micii ecologisti”
|
Miercuri
20.04.2016
|
4h
8-12
|
-plantarea unor
rasaduri si seminte de flori in curtea gradinitei.
-actiune de strangerea deseurilor din
curtea gradinitei.
|
-educatoarele
|
-prescolarii
-parintii
|
-fotografii
|
4
|
-stimularea
curiozitatii copiilor prin investigarea realitatii;
-intelegerea
cauzalitatii unor fenomene, schimbarile si transformarile din mediul
inconjurator.
|
“Sa observam schimbarile din natura”
|
Joi
21.04.2016
|
4h
8-12
|
-drumetie;
-activitate de observare a schimbarilor
din natura.
|
-educatoarele
|
-prescolarii
|
-fotografii
|
5
|
-recunoasterea
mastilor, a personajelor din povesti;
-dezvoltarea
creativitatii si abilitatilor de actorie, interpretand fiecare ceva specific
personajului ales;
-premierea
castigatorilor si inmanarea diplomelor de participare.
|
“Oua incondeiate”
|
Vineri
22.04.2016
|
4h
8-12
|
-cunoasterea
traditiilor romanesti pascale.
|
-educatoarele
|
-prescolarii
|
-fotografii
-diplome.
|
INVĂŢĂMÂNT PRIMAR
ŞCOALA GIMNAZIALĂ
MĂICĂNEŞTI
Nr
crt
|
Obiectivul
|
Tipul şi denumirea
activităţii
|
Durata
|
Modalităţile de organizare
|
Responsabili
|
Participanţi/ invitaţi
|
Indicatori de evaluare
|
1.
|
-cunoaşterea semnificaţiei sărbătorii Pascale
-dezvoltarea capacităţii de exprimare orală şi
scrisă
-exprimarea prin şi despre compoziţii plastice şi
practice
-dezvoltarea capacităţii de cooperare
-dezvoltarea simţului practic, estetic
|
“Primǎvara
prin ochi de copii” – şezătoare literară
|
Luni-18.04.2016
14:00-18:00
|
-prezentare Power Point: “Sǎrbǎtorile şi obiceiurile de primǎvarǎ”
-desene: “Infloresc grǎdinile”
-recitări, rezolvarea unor
jocuri rebusistice, lectura unor texte
-confecţionarea unor felicitări, flori de primǎvarǎ
|
Cadrele didactice de la
clasele I-IV
|
-cadrele didactice şi elevii claselor I-IV
|
-prezentarea Power Point
-expoziţie cu lucrările copiilor
-fotografii
|
2.
|
-dezvoltarea unor comportamente
raţionale în calitate de participanţi la trafic ca pietoni
-dezvoltarea spiritului de
competiţie
-dezvoltarea capacităţii de
cooperare
|
“ABC-ul circulaţiei rutiere”
– activitate de educaţie rutieră
|
Marţi-19.04.2016
14:00-16:00
|
-întâlnire cu un reprezentant
al IPJ
-concurs pe teme
rutiere-desene, ghicitori, rezolvarea unor jocuri rebusistice
|
Cadrele didactice de la
clasele I-IV
|
-cadrele didactice şi elevii
claselor I-IV
-un reprezentant al IPJ
|
-fotografii
-lucrările copiilor
|
3.
|
-dezvoltarea interesului pentru lecturǎ în vederea activizǎrii şi nuanțǎrii vocabularului
copiilor, creşterii vitezei şi expresivitǎții cititului, înțelegerii semnificației
mesajului
|
“Cǎlǎtorie
în lumea cǎrților” – o vizitǎ
la bibliotecǎ
|
Marţi-19.04.2016
16:00-18:00
|
-întâlnire cu domnul bibliotecar
|
Cadrele didactice de la
clasele I-IV
|
-cadrele didactice şi elevii claselor I-IV
|
-fotografii
-fişe de lecturǎ
|
4.
|
-menţinerea stării optime de
sănătate şi creşterea capacităţii de adaptare la factorii de mediu
-formarea şi consolidarea
deprinderilor de igienă a muncii, de odihnă şi recreere
-formarea deprinderilor de
alimentaţie raţională
|
“Minte sănătoasă în corp
sănătos” - activitate de educaţie
pentru sănătate şi stil de viaţă sănătos
|
Miercuri-20.04.2016
14:00-16:00
|
-întâlnire cu un cadru medical
-transpunerea în desen a
sportului preferat
|
Cadrele didactice de la
clasele I-IV
|
-cadrele didactice şi elevii
claselor I-IV
-invitat-un cadru medical
|
-fotografii
-lucrările copiilor
|
5.
|
-respectarea regulilor jocurilor propuse;
- manifestarea comportamentului competitiv, dar şi a
spiritului de echipă;
|
“Sport şi sănătate” – întreceri
sportive
|
Miercuri-20.04.2016
16:00-18:00
|
-întreceri sportive
-jocuri dinamice
|
Cadrele didactice de la
clasele I-IV
|
-cadrele didactice şi elevii claselor I-IV
|
-diplome
-fotografii
|
6.
|
-dezvoltarea imaginaţiei şi a abilităţilor de
comunicare
-cultivarea sensibilităţii şi a aptitudinilor artistice
|
“Carnavalul primǎverii”
|
Joi-21.04.2016
14:00-18:00
|
-prezentarea costumaţiilor
-concursuri
|
Cadrele didactice de la
clasele I-IV
|
-cadrele didactice şi elevii claselor I-IV
|
-album foto
-diplome
|
7.
|
-dezvoltarea interesului pentru cunoaşterea
frumuseţilor ţării, a faptelor istorice petrecute pe teritoriul judeţului
nostru prin vizitarea principalelor
obiective istorice, economice şi culturale
-dezvoltarea interesului pentru lectura unor texte
literare cu conţinut istoric
-manifestarea
unui comportament favorabil ameliorării relaţiilor dintre om şi mediul
înconjurător
|
“Pe urmele strămoşilor noştri”
|
Vineri-22.04.2016
|
-excursie – vizitarea
principalelor obiective istorice, economice şi culturale din jud. Vrancea
|
Cadrele didactice de la
clasele I-IV
|
-cadrele didactice şi elevii claselor I-IV
|
-album foto
-portofoliu
|
INVĂŢĂMÂNT PRIMAR
ŞCOALA GIMNAZIALĂ
RÎMNICENI
Nr
crt
|
Obiectivul
|
Tipul şi denumirea
activităţii
|
Durata
|
Modalităţile de organizare
|
Responsabili
|
Participanţi/ invitaţi
|
Indicatori de evaluare
|
1.
|
- conştientizarea rolului alimentației
in dezvoltarea armonioasă a organismului
- să identifice
alimentele sănătoase și
cele care trebuie evitate
- formarea unui
comportament alimentar dezirabil si cuviincios
Bune maniere
-explicarea unor reguli de igienă inaite şi în timpul serviriirii
mesei
-
aranjarea, pregătirea şi sevirea mesei
|
“„Vreau să cresc mare și sănătos!”
|
Luni-18.04.2016
|
- proiecţie pps
- desen
-vizonarea
unui fim didactic
-planșe didactice
|
Cadrele didactice de la
clasele I-IV
|
-cadrele didactice şi elevii claselor I-IV
|
|
2.
|
- realizarea
unei bune educaţii civice şi comunitare prin ecologizarea zonei
-
dezvoltarea dragostei faţă de muncă şi natură
- dezvoltarea capacităţilor de cooperare
- realizarea unei educaţii ecologice
|
Școala, grădină înfloritoare!”
|
Marţi
19.04.2016
|
- activitate de curăţare a curtii scolii
|
Cadrele didactice de la
clasele I - IV
|
Clasele 0 – IV Rîmniceni
|
|
3.
|
- să participe
la întreceri şi jocuri sportive pentru dezvoltarea armonioasă a organismului;
-să colaboreze cu membrii echipei din
care face parte pentru îndeplinirea sarcinilor
|
„Micul
sportiv”
|
Miercuri
20.04.2016
|
- Jocurile copilăriei :
-Raţele şi vănătorii
-Ţară,
-Ștafeta
-Baba-oarba
|
Cadrele didactice de la
clasele I - IV
|
Clasele 0 – IV Rîmniceni
|
|
4.
|
-pregătirea elevilor în vederea prevenirii
şi combaterii violenţei juvenile
- prezentarea de
informații despre jandarmi
-transmiterea
unor valori moral-civive
|
Să ne comportăm civilizat!
|
Joi
21.04.2016
|
-prezentarea de material
aduse de la Inspectoratul de Județean de Jandarmi
|
Ungureanu G
Ana Toader
Desrobitu L
|
Clasele I-VIII Rîmniceni
|
|
5.
|
realizarea unor desene pe asfalt cu o temă dată;
- să colaboreze cu membrii echipei din
care face parte pentru îndeplinirea sarcinilor;
-să cunoască semnificația Sărbătorilor Pascale
-să participe cu plăcere la activitățile de educație plastică și abilități practice
-să intoneze cântece specifice
anotimpului primăvara
|
„Micul
artist”
|
Joi
21.04 2016
|
- realizarea
unor desene cu tema ”primăvara”
-realizarea
unor colaje si diverse obiecte din materiale reciclabile
-încondeierea oualor de Paști
|
Cadrele didactice de la clasele I - IV
|
Clasele 0 – IV Rîmniceni
|
|
6.
|
-formarea spiritului civic
- dezvoltarea
unei atitudini responsabile şi conştiente faţă de persoanele vârstnice
|
Oamenii de lânga noi - proiect
educaţional
|
Vineri
22.04.2016
|
Confecționare felicitări de Paște pentru
Centrul de Îngrijire și Asistență Măicănești
|
Cadrele didactice I - IV
|
Clasele 0 – IV Rîmniceni
|
ÎNVĂŢĂMÂNT GIMNAZIAL
Nr
crt
|
Obiectivul
|
Tipul şi denumirea
activităţii
|
Durata
|
Modalităţile de organizare
|
Responsabili
|
Participanţi/ invitaţi
|
Indicatori de evaluare
|
1.
|
-dezvoltarea abilităţilor de citit
|
Biblioteca,
un templu al lecturii
|
Luni
18.04.2016
|
Vizita la Biblioteca din comuna
|
Răileanu M.
|
Clasele V-VIII Măicăneşti
|
Fotografii
|
2.
|
-stimularea
curiozităţii elevilor prin investigarea descoperirilor;
-dezvoltarea
abilităţilor de comunicare, folosind
termeni variaţi.
|
“ Jocuri
şi concursuri lingvistice” de tip:
- rebus
- fazan
- încurcături de limbă
-paradoxuri matematice etc.
|
Luni
18.04.2016
|
-rezolvare de jocuri
rebusistice
-rezolvarea unor paradoxuri matematice
|
Pascu Nicu
Noapteș Ionuț
Scutaru G.
Ungureanu G
|
Clasele V-VIII Măicăneşti
Clasele V-VIII Rîmniceni
|
-fişe de lucru
|
3.
|
-formarea unei atitudini ecologice responsabile prin exersarea unor
deprinderi de îngijire şi ocrotire a mediului înconjurător.
|
“ Un
mediu curat, o școală primitoare”
|
Luni
18.04.2016
|
- activitate de curățare a curtii scolii
|
Răileanu M.
Scutaru G.
Ungureanu G
Pîrvulescu C.
|
Clasele V-VIII Măicăneşti
Clasele V-VIII Rîmniceni
|
|
4.
|
- să participe
la întreceri şi jocuri sportive pentru dezvoltarea armonioasă a organismului;
-să colaboreze cu membrii echipei din
care face parte
|
Competiţie
sportivă
|
Luni
18.04.2016
|
-competiţie
|
Popescu Bogdan
|
Clasele VII-VIII Rîmniceni
|
|
5.
|
-dezvoltarea
unei atitudini responsabile şi conştiente faţă de materialele avute în
dotare;
|
Atelier de lucru
|
Luni
18.04.2016
|
-confecţionarea şi întreţinerea
materialului;
experimente
-laboratorul de chimie
|
Oană Iulia
|
Clasa a VIII Măicăneşti
|
|
6.
|
-crearea unui
mediu favorabil dezvoltării in rândul elevilor din
cadrul şcolii,
a unor comportamente paşnice
|
“Violenţa şcolară- o
problemă actuală”
|
Marți
19.04.2016
|
-prezentare power-point
-dezbateri
|
Goleanu C.
Cadrele didactice
|
Clasele V-VIII Măicăneşti
Părinţii
|
|
7.
|
-abordarea matematicii de gimnaziu ca un fundament al culturii generale;
-revigorarea şi
menţinerea interesului pentru matematică;
|
“Matematica în bibliotecă”
|
Marţi
19.04.2016
|
-dezbatere în bibliotecă
-activităţi pe grupe
|
Oancea A
Pascu N.
|
Clasele V-VIII Măicăneşti
Clasele V-VIII Rîmniceni
|
|
8.
|
-trezirea dorinţei copiilor de a fi
mereu în armonie cu natura;
-cultivarea
atitudinii de ocrotire şi conservare a naturii şi mediului;
|
SOS Natura!
|
Marţi
19.04.2016
|
-lecturarea unor legende despre păsări şi arbori;
- observarea aspctelor din natură
|
Pîrvulescu C.
Noapteș I
|
Clasele V-VIII Măicăneşti
Clasele V-VIII Rîmniceni
|
|
9.
|
-dezvoltarea unei
atitudini responsabile şi conştiente faţă de materialele avute în dotare;
|
Atelier de lucru
|
Marţi
19.04.2016
|
-confecţionarea şi de bijuterii
|
Ungureanu G
Scutaru G
Ana Toader
Desrobitu L
Simescu G
|
Clasa a I – VIII Rîmniceni
|
|
10.
|
-trezirea dorinţei copiilor de a fi
mereu în armonie cu natura;
-cultivarea
atitudinii de ocrotire şi conservare a naturii şi mediului;
|
Școală, grădină înfloritoare
|
Marți
19.04 2016
|
- plantare de flori si pomi în curtea
școlii
-Picnic
|
Răileanu M
Ungureanu G
Scutaru G
Simescu G
|
Clasele V-VIII Măicăneşti
Clasele V-VIII Rîmniceni
|
|
11.
|
-
Cunoșterea obiectivelor
turistice din Franța
|
Vizită virtuală la Muzeul Louvre
|
Marți
19.04.2016
|
-activitate desfășurată în laboratorul
de informatică
|
Simescu G
|
Clasele V – VIII Rîmniceni
|
|
12.
|
- să participe
la întreceri şi jocuri sportive pentru dezvoltarea armonioasă a organismului;
-să colaboreze cu membrii echipei din
care face parte pentru îndeplinirea sarcinilor
|
Mișcarea sănătoasă – o plăcere!
|
Miercuri
20.04.2016
|
-curse cu bicicletele
|
Răileanu M.
Scutaru G.
Popescu B
|
Clasele V-VIII Măicăneşti
Clasele V-VIII Rîmniceni
|
-fotografii
|
13.
|
-
conştientizarea rolului alimentației in dezvoltarea armonioasă a
organismului
- să identifice
alimentele sănătoase și
cele care trebuie evitate
|
Suntem ceea ce mâncăm
|
Miercuri
20.04.2016
|
Cuncurs de gătit
|
Ungureanu G
|
Clasele V-VIII Rîmniceni
|
-fotografii
|
14
|
-perceperea diferită(asemări şi deosebiri) a unui roman prin prisma
filmului
|
Literatura şi filmul
“Robinson Crusoe”
|
Miercuri
20.04.2016
|
-vizionare
-dezbateri
|
Răileanu M.
Scutaru G
|
Clasele V-VIII Măicăneşti
|
|
15
|
-sensibilizarea copiilor prin prisma filmului francez
|
Le petit Nicolas
|
Miercuri 20.04.2016
|
Vizionare de
film
|
Simescu G
|
Clasele V- VIII Măicănești
|
|
16
|
- conştientizarea
rolului alimentației in dezvoltarea armonioasă a
organismului
- să identifice
alimentele sănătoase și
cele care trebuie evitate
|
Suntem ceea ce mâncăm
|
Miercuri
20.04.2016
|
-prezentare power-point
-discuţii
|
Pîrvulescu C.
Ungureanu G
|
Clasele V-VIII Rîmniceni
|
|
17.
|
-stimularea
curiozităţii elevilor prin investigarea descoperirilor;
-dezvoltarea
abilităţilor de comunicare, folosind
termeni matematici
|
“Curiozităţi matematice”
|
Joi
21.04.2016
|
-rezolvarea unor paradoxuri matematice
-prezentare Power Point
|
Oancea A
Pascu Nicu
|
Clasele V-VIII Măicăneşti
Clasele V-VIII Rîmniceni
|
|
18.
|
-reconsiderarea
locului şi rolul jocului în învăţarea matematicii de gimnaziu
-prezentarea
într-un ansamblu sistematizat şi accesibil a informaţiilor istorice,
anecdotice de mare interes, cu
specific didactic şi matematic
|
“Aplicaţii distractive”
|
Joi
21.04.2016
|
-rebus
matematic
-pătrate magige
-concurs
|
Oancea A
Pascu Nicu
|
Clasele V-VIII Măicăneşti
Clasele V-VIII Rîmniceni
|
|
19.
|
-pregătirea elevilor în vederea prevenirii
şi combaterii violenţei juvenile
- prezentarea de
informații despre jandarmi
-transmiterea
unor valori moral-civive
|
Să ne comportăm civilizat!
|
Joi
21.04.2016
|
-prezentarea de
material aduse de la Inspectoratul de Județean de Jandarmi
|
Ungureanu G
Ana Toader
Desrobitu L
|
Clasele I-VIII Rîmniceni
|
|
20.
|
perceperea diferită(asemări şi deosebiri) a unui roman prin prisma
filmului
|
Cinematografia o artă
|
Joi
21.04.2016
|
Vizionare film
la cinematograful din Focsani
|
Răileanu M.
Scutaru G.
|
Clasele V-VIII Măicăneşti
Clasele V-VIII Rîmniceni
|
|
21.
|
-stimularea
încrederii în sine şi a spiritului competitiv
-dezvoltarea
simţului artistic
|
Activități muzicale – clip
video Place des Grands hommes
On ecrit sur le murs
|
Joi
21.04.2016
|
-activităţi muzicale, literare
-karaoke
|
Simescu G
|
Clasele V-VIII Măicăneşti
|
|
22.
|
-introducere in gastronomia franceza
|
Prezentare – gastronomia
franceză
|
Joi
21.04.2016
|
Activitate interactiv- prezentare power – point
Concurs pe teme culinare
|
Simescu G
|
Clasele V- VIII
|
|
23.
|
-formarea spiritului civic
- dezvoltarea unei atitudini responsabile şi conştiente faţă de
persoanele vârstnice
|
Oamenii de lânga noi - proiect educaţional
|
Vineri
22.04.2016
|
- vizita la Centru de Ingrijire si Asistenta
Maicanesti
|
Ungureanu G
Ana Toader
Desrobitu L
|
Clasele I-VIII Rîmniceni
|
-fotografii
|
24.
|
- să participe
la întreceri şi jocuri sportive pentru dezvoltarea armonioasă a organismului;
-să colaboreze cu membrii echipei din
care face parte pentru îndeplinirea sarcinilor
|
Sport şi sănătate
|
Vineri
22.04.2016
|
-competiţii sportive
|
Popescu Bogdan
|
Clasele V-VIII Măicăneşti
|
|
25.
|
-dezvoltarea
unei atitudini responsabile şi conştiente faţă de materialele avute în
dotare;
|
Atelier de lucru
|
Vineri
22.04.2016
|
-confecţionarea şi întreţinerea
materialului;
experimente
|
Oană Iulia
|
Clasa a VII-a
|
|
26.
|
-stimularea
gândirii logice şi a interesului pentru lărgirea orizontului în domeniu
matematicii;
-revigorarea şi menţinerea interesului
pentru matematică.
|
“Între activitate serioasă şi
glumă în geometrie”
|
Vineri
22.04.2016
|
-rezolvarea unor glume sau enigma în matematică
-rezolvarea
unor trucuri matematice
|
Oancea A Pascu
Nicu
|
-cls. V, VI, VII, VIII-Măicăneşti
-clasa V - Vlll Râmniceni
|
-fişe de lucru
|
27.
|
-constientizarea
importantei spiritului crestin
|
Sa ne cunoastem traditiile
|
Vineri
22.04.2016
|
-deplasare la biserica
|
Tanase Coman
|
Clasele V – VIII Maicanesti
Clasele V- VIII Rimniceni
|
|
28.
|
Constientizarea
transformarilor aparute la pubertate
|
Ce se intampla cu noi?
|
Vineri 22.04 2016
|
Prezentarea unui material ilustrativ
|
Pirvulescu C
|
Clasele V – VIII Măicăneşti
|
Consiler educativ,
prof. Răileanu Marga
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu